Vertrouwen is goed, garantie nog beter

Garantie op lichtmetalen velgen

Wanneer u velgen koopt bij Van Hugten Mobility-Center bent u automatisch verzekerd van een deugdelijk en uitstekend product. Wel is het van belang dat u uw set velgen met aandacht onderhoudt. Hieronder leest u precies wat wel en niet onder garantie valt.

Van Hugten Mobility-Center produceert zelf geen velgen, maar levert als dealer velgen van gerenommeerde merken. Elk velgenmerk kent zijn eigen garantievoorwaarden. Van Hugten Mobility-Center zal enkel als tussenpersoon fungeren bij een eventuele claim, maar neemt zelf geen verantwoordelijkheid voor de uitkomst van een claim.

Op bijna alle velgen die wij verkopen zit op de constructie meerdere jaren garantie. De lakgarantie is per merk verschillend van 1 tot 4 jaar. Op gepolijste velgen zit meest van tijd geen garantie. 

Goed onderhoud van uw velgen is van groot belang. Reiniging met verkeerde middelen kan vroegtijdig afbladderen veroorzaken. Van Hugten Mobility-Center heeft voor u de onderhoudsproducten om uw lichtmetalen velgen in goede conditie te houden.


De onderstaande zaken vallen niet onder de garantie

  • Defecten of schade ontstaan door foutief gebruik van het product (stoeprandschade, een deuk ontstaan tijdens ongeval, een lekke band, kromrijden, inwerking van pekel en zout of reinigingsmiddelen)
  • Schade als gevolg van het verkeerd reinigen van uw velgen.
  • Schade als gevolg van gebruik van gepolijste velgen op het moment dat er gestrooid wordt en er pekel op de weg ligt (wintermaanden september t/m april)
  • Schade als gevolg van gebruik van sneeuwkettingen
  • Schade als gevolg van het gebruik van slaglood of verkeerde ventielen.
  • Schade als gevolg van het de-monteren van de banden

Garantie melden

Wanneer u meent dat zich een probleem voordoet met de door u gekochte set velgen en/of banden kunt u hiervan bij ons melding maken in de vorm van een garantieclaim. U doet dit door een e-mail te sturen naar met daarin een kopie van de  factuur en een nauwkeurige omschrijving van het probleem (eventueel ondersteund door fotomateriaal). Wij nemen uw claim direct in behandeling en berichten u zo spoedig mogelijk over de verdere afhandeling.